duminică, 1 mai 2011

Oua de ciocolata


Si o sectiune.

Ingrediente pentru 11 oua:
  • 25o g ciocolata amaruie(sau de care doriti)
  • 4 oua
  • 100 g unt
  • 200 g cicolata amaruie(pentru invelit)
  • putina ciocolata alba sau cu lapte (optional)
Separam albusurile de galbenusuri. Albusurile le batem spuma.
Topim ciocolata la bain-marine.

Adaugam untul cubulete amestecand mereu.

Apoi adaugam galbenusurile batute putin inainte.(poza e de alta data)

La sfarsit albusurile spuma.(poza la fel e de alta data)

Si asa arata crema calda, se intareste doar ca pentru a umple ouale crema trebuie sa fie moale deci nu o bagam la frigider.

Topim si cele 200 g de ciocolata tot pe baie de aburi, si celelate bucatele de ciocolata alba sau cu lapte.
Am spart ouale "in fund" dupa care am scurs albusul si galbenusul. Spalam oul inauntru bine sa nu ramana albus, dupa care il lasam sa se usuce. Eu am avut cojile stranse din timp.

Punem ciocolata topita pe pereti oualelor si lasam sa se intareasca, repetam figura inca o data. Inainte de a pune ciocolata neagra putem pune in unele parti ciocolata alba sau cu lapte astfel va iesi oul marmorat dupa care lasam sa se intareasca ciocolata si dupa punem ciocolata neagra.

Daca crema s-a intarit o mai punem putin pe baie de aburi dupa care o punem intr-o punca si o turnam in cojile de ou(avem grija sa nu ramana spati goale).

Deasupra, peste crema punem un capac de ciocolata si le bagam la congelator. Eu le-am lasat peste noapte, cicolata s-a strans putin, s-a format un gol intre ou si ciocolata si le-am decojit cu ajutorul unei faorfecute. Unele au fost mai incapatanate si a trebui mai multa rabdare in a le decoji.

Dupa ce le-am decojit le bagam din nou la congelator. Daca s-a mai luat din ciocolata(cum am pastit eu) le facem un model din ciolata topita, eu i-am facut o cruce sau un flituras, iar fundul daca la fel are portiuni lipsa l-am bagat in ciocolata si i-am facut un model de coaja de ou (ciocolata se va intari aproape insantaneu).


Aici o alta poza cu oul taiat in sectiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...